Munca la distanță a devenit în ultimul an ceva obișnuit pentru mulți dintre noi. Deși începutul pandemiei de COVID-19 ne-a făcut să credem că telemunca prezintă doar avantaje, precum evitarea deplasărilor prin aglomerație, economisirea timpului și a banilor, în realitate, odată cu trecerea timpului, am început să resimțim și o serie de dezavantaje cu care aceasta vine la pachet:

  1. Dezvoltare și avansare

De multe ori, persoanele care lucrează de la distanță se confruntă cu diferite dezavantaje în ceea ce privește oportunitățile de avansare. 

Un studiu al Universității Stanford realizat în parteneriat cu Ctrip, cea mai mare agenție de turism din China, a arătat faptul că numărul angajaților promovați care lucrează de acasă a fost cu 50% mai mic față de cei care lucrează la birou. Totodată, studiile pun în evidență faptul că persoanele care lucrează de la birou sunt mai responsabile.

Astfel, munca de la distanță poate prezenta dezavantaje din acest punct de vedere, fapt pentru care este necesar să apelezi la diferite strategii pentru a te asigura că eforturile pe care le faci pentru companie sunt în continuare observate. Un sfat benefic este acela de a îți ponta orele de lucru. Cu aplicația Tassis poți ține evidența orelor de lucru dedicate fiecărui proiect. În acest mod, poți arăta angajatorului performanțele și rezultatele, demonstrându-i astfel cât de dedicat ești companiei. 

  1. Mișcarea zilnică 

Deși poate la început munca de acasă poate părea ceva perfect, în timp, dezavantajele la nivel fizic încep să se resimtă. Sedentarismul devine din ce în ce mai prezent în viața celor care nu merg la birou. Cândva putea părea un chin mersul pe jos de la metrou spre birou sau în pauza de masă și, fără dar și poate, am fi renunțat oricând la el. Ei bine, când singura mișcare devine mersul de la birou până la bucătărie, înțelegem că ceva nu este în regulă.

În timp ce munca de birou, în general, promovează un stil de viață sedentar, munca la distanță poate depăși acest prag. Ca angajat la distanță, este posibil să petreci o săptămână întreagă fără să ieși din casă. 

Pentru a nu te confrunta cu această problemă, încearcă să profiți de fiecare moment de pauză și mergi la o scurtă plimbare. De asemenea, poți face mini antrenamente acasă pe tot parcursul zilei. 

  1. Sănătate mintală

Munca la distanță poate avea ca efecte secundare depresia și anxietatea. Singurătatea și izolarea sunt două dezavantaje majore menționate de angajații care lucrează de acasă. Atunci când indivizii simt o izolare acută, există un risc mai mare de a dezvolta depresie.

Anxietatea este un alt factor major. Multe tulburări de anxietate se hrănesc cu necunoscutul. În cazul în care nu ai informații noi, mintea folosește presupuneri, iar acest lucru poate duce la scenarii neplăcute. Întrucât o mare parte din comunicarea umană se realizează vizual, prin limbajul corpului și expresii faciale, trecerea la comunicarea scrisă poate spori îngrijorările legate de lipsa informațiilor importante. 

Nu există o singură strategie pentru a face față anxietății și depresiei. Comunicarea cu un profesionist instruit în domeniul sănătății mintale te poate ajuta enorm. 

În cadrul job-ului, există măsuri pe care le poți lua atât tu, cât și angajatorul tău pentru a atenua poverile nejustificate. Comunicarea este întotdeauna cheia. Realizând acest proces corect și căutând cele mai bune metode de transmitere a informațiilor, poți ajuta la clarificarea neînțelegerilor care pot apărea în timp. De multe ori, comunicarea cu angajatorul sau colegii cu ajutorul unei platforme video poate reduce sentimentul de nesiguranță și singurătate.

  1. Scăderea productivității

Menținerea concentrării pe întreg parcursul zilei poate reprezenta o reală provocare în ceea ce privește munca de acasă. Deși uneori este mai comodă, mersul la birou are avantajele sale, printre care faptul că te ajută să păstrezi un ritm constant de lucru. Ritualul cafelei de dimineață cu un coleg de birou îți dă un avânt de care ai nevoie pentru întreaga zi. Acasă, unde locul de munca este la un pas de cel în care dormi, îți iei startul mai greu.

Fără obiceiul fizic de a te pregăti pentru plecarea la birou, este ușor să pierzi involuntar timpul, ceea ce îți poate scădea semnificativ productivitatea.

Este necesar să aloci în fiecare dimineață câteva minute pentru a îți planifica ziua respectivă, dar și să parcurgi câteva exerciții care să îți dea impulsul necesar, precum yoga, exercițiile favorite pentru înviorare, cafeaua pe terasă. Un astfel de ritual diminuează stresul și te ajută să fii mai productiv.

  1. Lipsa unui program constant de lucru 

Un alt dezavantaj pe care munca de acasă îl prezintă este acela că simți că ziua de lucru nu se mai încheie niciodată. Dacă lucrezi de acasă, nu înseamnă că trebuie să lucrezi 15 ore pe zi. Trebuie să îți stabilești un program constant de lucru, așa cum există la orice loc de muncă. Ține cont de ora la care începi munca și de cea la care o termini. Nu transforma avantajul de a lucra de acasă, într-un dezavantaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *