Echilibrul dintre viața privată și profesională a devenit pentru mulți dintre noi un obiectiv greu de atins. În această perioadă în care focusul nostru este să obținem rezultate pozitive într-un timp cât mai scurt, avem deseori tendința să facem compromisuri atât la birou, cât și din punct de vedere personal. 

Un mediu de lucru flexibil poate oferi nenumărate avantaje – de la productivitate sporită, până la un echilibru între viața profesională și cea personală. Acesta nu este legat de reguli stricte și funcții rigide. Mediul de lucru flexibil ține de programul de lucru al angajatului, de locul de unde lucrează, relația dintre acesta și colegi sau managerul echipei. Cu toate acestea, mediul de lucru flexibil reprezintă mai mult decât crearea unui program de lucru motivant, fiind necesară participarea în egală măsura atât a angajatorului, cât și a angajaților.

Este necesar ca angajatorul să se adapteze la nevoile în continuă schimbare ale angajaților și la abordarea pe care aceștia o au față de sarcini. Pe de altă parte, angajații trebuie să ducă la bun sfârșit toate angajamentele pe care le au. Această relație ajută la creșterea respectului reciproc și este o motivație uriașă care oferă rezultate pozitive, precum moralul ridicat al angajaților sau productivitatea.

Mai mult decât atât, acordarea unei doze de libertate cu privire la modul în care abordează sarcinile poate ajuta la obținerea unor rezultate mai bune, dar și la o mai mare satisfacție din partea acestora.

Deși crearea unui astfel de mediu poate părea o adevărată provocare, în realitate nu reprezintă un lucru dificil. 

Iată câteva dintre beneficiile de care te poți bucura atunci când obții un mediu de lucru armonios:

  1. Productivitate crescută – Un program de muncă clasic urmează orele de lucru standard, oferind flexibilitate limitată. De obicei, angajații trebuie să respecte programul de lucru al companiei, indiferent de nivelul de productivitate pe care îl au. Acest lucru le-ar putea ridica probleme în modul în care își gestionează viața personală și pe cea profesională, devenind astfel niște angajați nefericiți și neproductivi. Cu toate acestea, ei își pot planifica ziua de lucru cu un program flexibil în funcție de nevoile personale – alegându-și orele de lucru preferate. Pot lucra atunci când productivitatea lor este crescută și în împrejurimile potrivite. În plus, programul flexibil oferă angajaților mai mult timp pentru a face față situațiilor inevitabile care, uneori,  pot duce la absenteism.
  2. Economisirea timpului și a banilor – Cu un mediu de lucru flexibil, nu ai neapărat nevoie de întreaga forță de muncă pentru a lucra de la birou. Acest lucru înseamnă că organizația ta poate funcționa într-un birou relativ mic, făcând astfel economii pentru:
  • Închiriere și întreținere de birouri
  • Utilități precum electricitatea și internetul
  • Servicii de transport
  • Mâncare și băuturi
  1. Un echilibru mai bun între viață profesională și viață profesională – Un program de lucru flexibil permite angajaților să aibă un control mai bun asupra vieții lor personale.

Astfel, aceștia pot:

  • Petrece mai mult timp în jurul familiei și prietenilor
  • Practică hobby-urile în timpul liber
  • Rezolvă treburile casnice

Având acest echilibru, crește satisfacția la locul de muncă, ceea ce se traduce prin creșterea fidelității angajaților.


Vrei să te asiguri și tu că angajații tăi sunt mai motivați? Ia în considerare exemple de mai care te vor ajuta să obții un mediu de lucru flexibil în cadrul organizației:

Pasul 1: Setați motivația corectă

Chiar dacă acordarea de anumite stimulente financiare angajaților le poate crește motivația, nu este întotdeauna cea mai potrivită abordare în acest sens. Mulți dintre aceștia își propun să își îmbunătățească abilitățile, să-și consolideze potențialul sau pur și simplu să câștige mai multă experiență.  De aceea este esențial să creezi un mediu de lucru care să promoveze creșterea personală și să le susțină aspirațiile. Pentru a face acest lucru posibil, trebuie să identifici și să elaborezi strategii de stimulare specifice echipei (posibilitatea angajaților de a încerca noi abordări pentru sarcini, fie sarcini mai complexe, investiția în programe și cursuri pentru a le spori abilitățile).

Pasul 2: Permiteți lucrul la distanță

Flexibilitatea de a lucra de la distanță asigură angajaților libertatea de a lucra în intervalul de timp în care se simt cel mai confortabil. Munca la distanță le permite angajaților să lucreze în timpul orelor lor productive, să își gestioneze viața personală și să economisească timp pentru ei înșiși. De asemenea, economisesc timp și bani prin evitarea navetei zilnice și lucrează din confortul casei lor. 

Pasul 3: Construiește relații de echipă

Cu cât oferi mai multă flexibilitate la muncă, cu atât este mai probabil ca angajații tăi să interacționeze, să fie familiarizați sau chiar să împărtășească idei. În calitate de manager, este important să te asiguri că membrii echipei tale lucrează frecvent împreună. Stabilește un sentiment de familiaritate și respect. Poți încerca unele activități precum organizarea unor întâlniri, chiar și virtuale, cu subiecte care nu sunt legate de activitățile pe care le au de îndeplinit la birou.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *