Nu mai este nicio dilemă: pentru angajații din birouri, noțiunea de muncă hibridă va rămâne în vocabularul uzual mult timp de aici înainte. Este un subiect care ne preocupă, ca echipă care jonglează de ceva timp cu mixul office/home.
Pe blogul nostru ai putut citi până acum despre revenirea la birou, dar și despre lucrurile nespuse despre munca de la distanță. E momentul să punem în lumină o altă față a muncii hibride și remote: birocrația și presiunea digitală.
Microsoft a realizat recent o cercetare pe acest subiect, care a inclus peste 30.000 de persoane din 31 de țări și a analizat inclusiv comportamentul utilizatorilor pe LinkedIn.
Iată care sunt concluziile care ne-au atras atenția din studiul The Work Trend Index:
Munca în format flexibil nu va dispărea curând
În pandemie, așteptările angajaților s-au schimbat, iar unele nevoi sunt, aparent, în opoziție. Peste 70% din respondenți vor să aibă în continuare opțiunea de a lucra de acasă, însă un procent de 67% adaugă și că își doresc mai multă interacțiune față în față cu echipa.
Formatul hibrid și flexibilitatea ridicată sunt răspunsul evident la aceste dileme, însă este important ca în acest context să regândim ceea ce știm despre colaborare și eficiență.
Formatul flexibil este necesar, dar departe de a fi perfect: 42% din angajați duc lipsa resurselor de la birou și 10% deplâng calitatea conexiunii la internet.
Iar acestor rațiuni practice li se adaugă și îngrijorările legate de oportunitățile de învățare și avansare în carieră.
În spatele productivității crescute se află o echipă cu oboseală cronică
Angajații și managerii raportează, în general, un nivel mai ridicat al eficienței de când au început să lucreze de acasă sau combinat. Cu toate acestea, presiunea de a ține pasul cu schimbările, nevoia de adaptare la platforme noi, granițele rarefiate între timpul alocat muncii și timpul liber lasă urme.
54% dintre angajați se simt suprasolicitați, iar 39%, chiar epuizați. De asemenea, 20% dintre cei chestionați consideră că angajatorul lor nu pune preț pe echilibrul dintre viață personală și viață privată.
Zumzetul digital este o sursă de stres
Unul dintre motivele burnout-ului alimentat de munca hibridă este numărul mare de ședințe online, emailuri și mesaje trimise de angajați, ca parte din activitatea zilnică.
Studiul Microsoft arată că timpul petrecut în meeting-uri pe Teams s-a dublat, în condițiile în care fiecare întâlnire în parte este, în medie, cu 10 minute mai lungă.
Alte creșteri se resimt și la nivelul conversațiilor pe chat (+45%) și a platformelor de editare colaborativă a documentelor (+66%).
Comunicarea online nu doar că ocupă mai mult timp, dar se petrece și la o intensitate mai mare. Angajații simt responsabilitatea de a reacționa în cel mult 5 minute la mesajele primite. Un alt factor de oboseală cronică este și ritmul în care au loc aceste comunicări: peste 60% din totalul ședințelor sunt solicitate spontan, fără o agendă stabilă și o planificare care să le permită angajaților să-și mențină un orar organizat.
Cum privim înainte
Toate aceste informații ne arată că este nevoie, ca lideri, să ne chestionăm percepția despre muncă în 2021 și să adoptăm metode prin care activitatea hibridă să funcționeaze atât în beneficiul companiei, cât și al angajaților.
Un prim pas este să gândim un plan strategic prin care echipa să aibă parte de o flexibilitate reală și să creăm contexte pentru interacțiune socială între colegi, dar și între angajați și manageri, în condițiile de siguranță impuse de context. Pentru a face modelul hibrid cu adevărat funcțional, este necesar și să investim în tehnologie care creează punți între online și offline și care ușurează (și nu amplifică și mai mult) oboseala cronică.
Mai mult, trebuie să recunoaștem și să combatem epuizarea digitală, încurajând o cultură în care pauzele sunt normalizate, meeting-urile online sunt organizate riguros și doar atunci când sunt absolut necesare, iar comunicarea asincronică este prioritizată în fața reacției instante.
Tassis te poate ajuta să scazi presiunea digitală din compania ta prin instrumente gândite să simplifice workflow-ul și să reducă „zgomotul”. În aplicație, angajații pot updata oricând statusul task-urilor cu progresul și nevoile care apar și pot atașa fișiere.
Acest feature reduce semnificativ schimbul de e-mailuri interne și, prin faptul că poți extrage statistici și rapoarte, poți eficientiza meeting-urile. Ca manager, ai parte de o monitorizare transparentă a activității din proiecte și un spațiu virtual care facilitează schimbul de documente și comunicările către echipă.
Vezi cum poți configura contul Tassis în doar 15 minute.